Każdy przedsiębiorca wie, że prowadzenie własnego biznesu generuje ogromne koszty – gdzie szukać oszczędności, aby nie wpływały one bezpośrednio na funkcjonowanie firmy, ale przyniosły korzyści? Poniżej przedstawiamy sprawdzone sposoby.
Ogranicz koszty za media
Rachunki za energię elektryczną, internet czy telefony służbowe składają się razem na ogromną sumę kosztów, które co miesiąc ponosi przedsiębiorca. Jak je ograniczyć? Mamy kilka sposobów.
• Przede wszystkim, za nim podpiszesz zobowiązującą umowę z dostawcami – prześledź uważnie wszystkie oferty konkurencyjnych firm i wybierz tę najbardziej korzystną.
• Aby zmniejszyć koszty związane z energią elektryczną, zadbaj o rozwiązania energooszczędne Twojego sprzętu oraz oświetlenia względem sprzętu i oświetlenia. Pamiętaj o wyłączaniu urządzeń biurowych, które nie muszą pozostać włączone, gdy nikt z nich nie korzysta.
Sprzęt z odzysku – czyli komputery poleasingowe
Jest to dobra alternatywa dla zakupu nowego sprzętu, który jest bardzo dużym wydatkiem, szczególnie dla niewielkich firm. Możesz wyposażyć stanowiska pracy w komputery poleasingowe, notebooki oraz monitory. Dostępne na rynku wtórnym urządzenia najczęściej posiadają satysfakcjonujące parametry techniczne, ponieważ wcześniej używano ich w korporacjach w ramach leasingu.
Wynajem biura – sprawdź, jak możesz zaoszczędzić
Wynajmowanie biura z tytułu najmu użytkowego to bardzo często ogromne, comiesięczne koszty. Jak je zminimalizować? Możesz pomyśleć o przeniesienie Twojej powierzchni biznesowej do przestrzeni współdzielonej, zwanej coworkingiem. A może wystarczy zmiana lokalizacji na mniej prestiżową? Wszystko zależy od tego, czy miejsce, w którym znajduje się Twoje biuro, ma bezpośrednie przełożenie na pozyskiwanie oraz utrzymywanie klientów.
Zawsze znajdziesz taniej
Niezależnie od tego co chcesz kupić lub jakiej oferty szukasz, zawsze możesz znaleźć tańszą ofertę w tej samej jakości. Świat jest duży, wile osób świadczy podobne usługi, można z całą pewnością założyć w związku z tym możesz zaoszczędzić na każdej usłudze. Często taniej znaczy gorzej ale nie zawsze, czasami masz możliwość kupienia równowartościowej usługi za niższą cenę. Przykładem może być chociażby leasing samochodu na firmę. Jakiś czas temu szukałem leasingu na firmę i udało mi się znaleźć ofertę o kilka procent tańszą niż w salonie.
Darmowe oprogramowanie biurowe
To rozwiązanie pozwoli Ci na zaoszczędzenie sporej sumy. W internecie znajdziesz bardzo duży wybór legalnych oraz w pełni bezpłatnych narzędzi stworzonych z myślą o zastosowaniach biurowych. Co więcej, wśród darmowych produktów dostępne są programy do:
• fakturowania,
• archiwizacji plików,
• obróbki graficznej,
• składu tekstu,
• zarządzania projektami,
Ogranicz zużycie artykułów biurowych
Ta zasada pozwoli ci na znaczące ograniczenie kosztów związanych z drukiem. Nawet zwykłe drukowanie dwustronne sprawi, że o połowę zmniejszysz zużycie papieru w Twoim biurze. Natomiast korzystanie z trybu oszczędności tonera lub skali szarości, pozwoli na mniejsze zużywanie tuszu. Natomiast wydruk zaznaczenia lub zawężenie zakresu drukowanych stron, gdy potrzebujesz wyłącznie wybranego fragmentu, redukuje zużycie obu tych materiałów.
Outsourcing — przenieś część obowiązków
W celu obniżenia kosztów funkcjonowania biura, możesz zdecydować się na outsourcing, czyli wykorzystanie zewnętrznych operatorów. Polega to na zlecaniu części obowiązków związanych z prowadzeniem firmy podmiotom zewnętrznym, co pozwoli na uniknięcie zatrudniania na stałe wielu osób. Na rynku funkcjonuje wiele wariantów outsourcingowych, należą do nich:
• outsourcing rekrutacji,
• obsługi nieruchomości,
• finansów i rachunkowości,
• telemarketingu,
• windykacji,
• sprzedaży,
• diagnostyki,
• informatyki.
Wprowadzenie w życie poszczególnych pomysłów na obniżenie kosztów utrzymania firmy da wymierne efekty w bardzo krótkich czasie.